Vzhled: základní | textový | pro slabozraké

Téma: Prodej tabákových výrobků dětem

Dobrý den, tímto se obracím na Vás zastupitele obce,ředitelství základní školy a rodiče s řešením problematiky prodeje tabákových výrobků a pyrotechniky malým dětem.Všichni víme,že ve stánku,který je blízko ZŠ se prodávají tyto nebezpečné věci dětem,dokonce i hodně malým dětem 1.stupně.Jak tento problém řešit?Budeme rodiče čekat až se něco stane?Vždyť nikde jinde ve Kvasicích dětem tohle neprodají,tak proč tak blízko školy a dokonce ráno za dohledu PČR se toto děje.Prosím,řešme tento problém společně a chraňme naše děti.Prosím i rodiče,aby se zapojili do diskuze,a věřím,že společnými silami se nám podaří tento problém vyřešit. Budu ráda když se k tomuto problému vyjádří i OÚ a ZŠ a možná i sám prodejce,který tímto porušuje zákon o prodeji tabákových výrobků.Děkuji za odpověď.

Reakce

1 od: nebudu uvádět, mohl bych uvést smyšlené ale to je , přidáno: 04:30 04.03.10

Dobrý den,dovolím si jen krátké vyjádření k dané problematice. Prodej tabákových výrobků osobám mladším 18 let zakazuje jednak Zákon č.200/1990 Sb. o přestupcích a dále zákon č. 379/2005 Sb. o opatřeních k ochraně před škodami způsobenými tabákovými výrobky, alkoholem a jinými návykovými látkami, lidově Tabákový zákon. Prodej pyrotechnických výrobků upravuje vyhláška Českého báňského úřadu č. 174/1992 Sb. ze dne 16.března 1992 o pyrotechnických výrobcích a zacházení s nimi. Asi bude zbytečné zmiňovat, že prodej tabákových výrobků /v drtivé většině cigaret, proto budu dále používat jen výraz cigarety/ je osobám mladším 18 let zakázáno zákonem. Možná nebude na škodu zmínit, že cigarety lze prodávat také pomocí prodejních automatů, pokud u nich nelze vyloučit prodej osobám mladším 18 let věku. Také veškeré další prodeje, při kterých není možno ověřit věk kupujícího, jsou zakázány. Pokud jste se někdy setkali s prodejním automatem na cigarety, kde si může kdokoliv koupit po vhození příslušné částky cigarety, je to špatně a provozovatel takového automatu také porušuje zákon. V takovém případě by bylo vhodné toto oznámit na policii nebo na příslušný Obecní úřad. A jistě nebude na škodu si připomenout, že nejen prodej, ale také podávání cigaret osobám mladším 18 let je zakázáno. Takže pozor, vy, co již máte 15 let i když si cigarety můžete beztrestně koupit /pokud vám je někdo prodá/, když dáte svému kamarádovi, kterému ještě nebylo osmnáct let cigaretu, můžete být také potrestáni dle zákona. Je to sice paradox, ale je to tak, když si např. patnáctiletý kluk, který je jistě již rozumově dostatečně natolik vyspělý, aby věděl co dělá koupí cigarety, on sám se nedopustí žádného protiprávního jednání a trestný je pouze ten, kdo mu cigarety prodal. Co se týká prodeje pyrotechniky jen krátce. Pyrotechnické předměty pro zábavné účely se zařazují podle stupně nebezpečnosti do tříd I, II, III a podtříd T0 a T1. Pyrotechnické předměty třídy I a podtřídy T0 mohou být prodávány osobám mladším 18 let, pokud to není v návodu k obsluze zakázáno z toho tedy logicky vyplývá, že se mohou prodávat i dětem jakéhokoliv věku. Pyrotechnické předměty třídy II a podtřídy T1 mohou být prodávány jen osobám starším 18 let. Pyrotechnické předměty třídy III mohou být prodávány jen osobám s kvalifikací odpalovače ohňostrojů. Při prodeji je prodavač povinen ověřit, zda kupující splňuje tuto podmínku. Stánkový prodej může být prováděn jen při prodeji pyrotechnických předmětů třídy I a podtřídy T0. Stánkovým prodejem se rozumí prodej v prodejních prostorách, pro jejichž zřízení se nevyžaduje stavební povolení. Tolik citace z příslušných zákonů. Jaká je praxe při vymáhání zákona, to je jiná věc. Pisatel článku zmiňuje, že prodej cigaret ve zmíněné trafice probíhá i v přítomnosti policisty /ů/. Z toho usuzuji, že policisté stáli někde bokem nebo seděli ve vozidle a o tom co se děje ve stánku neměli ponětí, jinak by určitě zasáhli, jelikož to je jejich povinností. Pisatel byl pravděpodobně také na místě, jinak by o tom, že se toto děje, asi nevěděl a v tom případě mu nic nebránilo jít a učinit oznámení policistovi, že je porušován zákon. Nebojte se toho, na to tam ta hlídka je, aby pomáhala občanům. Pokud se jedná, jak uvádí autor článku, pouze o jednu trafiku ve Kvasicích, já osobně bych neviděl problém nezákonnému prodeji zamezit. Ale nemyslím si, že nezletilci si opatřují ve Kvasicích cigarety jen na tomto jednom konkrétním místě.
2 od: kvasičačka , přidáno: 08:15 04.03.10

Dobrý den,dovoluji si také přispět do diskuze.Tento problém mně také hodně vadí,protože sama mám malé děti školou povinné,a byla bych nerada kdyby tímto měly být jakkoliv ohroženy.MYslím si,že by se tato situace měla co nejdříve vyřešit.Myslím si,že se tento problém týká opravdu jen trafiky.Nevěřím,že by např.druháčkovi prodali v obchodě nebo restauraci cigarety,starším možná ano,nevím.Překvapuje mě také ta drzost prodejce prodávat tohle i před policisty.samozřejmě,oni stojí u přechodu a věnují se jiné práci,ale už jenom ta odvaha prodejce...Myslím si,že samotné nahlášení policistům nic nezmění,bude pokračovat dál tehdy kdy ho neuvidí.Zajímalo by mě,jestli je i více rodičů,kterým tento problém vadí.Snad se přidají také do této diskuze a vyjádří se i OÚ a pomůže nám.
3 od: Já píši za sebe , přidáno: 16:00 04.03.10

Problém kouření dětí školou povinných je PROBLÉM.Vidívám tyto žáky i žákyně denně kouřit pod stromy kousek od přechodu pro chodce za bývalým servisem Renault.Měl jsem snahu jim v klidu domluvit. Co jsem si vyslechl z ani snad ne desetiletých úst by nevyřkl dlaždič. Při konzultaci se zaměstnanci školy mi bylo zděleno, že v době mimo školní vyučování za děti zodpovídají rodiče a tudíž je ( školu ) toto nezajímá. K tomu není co dodat.Dále se k tomuto problému nebudu vyjadřovat, ale rád si přečtu další příspěvky. Možná se dočkáme reakce školy i obce, neboť zaměstnanci OU v těch místech celkem pravidelně provádějí úklid.
4 od: kvasičačka , přidáno: 10:51 05.03.10

Dobrý den,je škoda,že se k tomuto problému doposud nevyjádřil OÚ nebo ZŠ.MYslím si,že mají větší pravomoci tomuto zabránit než rodiče,a je škoda,že se tak zatím nestalo,a neustále necháme ohrožovat naše děti.
5 od: obyvatelka Kvasic , přidáno: 21:00 08.03.10

Dobrý den,nechápu co s tímto problemem ma společného OU nebo ZS,je to predevsim vec rodicu a jejich vychovy.Jak muze zakazat skola nebo obec detem aby kourili?Nijak.Stale je to vychovou.Kdyby deti kourili ve skole,pak to bude problem skoly a bude jej resit,aspon doufam,ale jinak s tim oni nic neudelaji!Jo a ve Kvasicich neni pro deti problem sehnat cigarety,bud si je koupi nebo si je vezmou doma od rodicu nebo starsich sourozencu,tak ze se zamysleme vsichni nad sebou a pak obvinujme druhe!!!
6 od: galousová , přidáno: 08:04 09.03.10

Do jisté míry máte pravdu,že není problém sehnat cigarety i jinak.Nikdo nehází vinu na druhé,ale překvapuje mě,že je to nám všem snad jedno a přihlížíme,nebo se snad zastáváme prodejce?Asi minulý příspěvek napsal někdo kdo nemá děti nebo s tímto souhlasí.
7 od: nebudu ... , přidáno: 08:08 09.03.10

Samozřejmě, že je to problém především rodičů a rodiny. ZŠ může ovlivnit kouření žáků jen na území školy, co dělají žáci mimo školní vyučování a mimo areál školy ZŠ nijak neovlivní. OÚ to nemůže ovlivnit vůbec. Dítě se nerodí jako hotový člověk, teprve výchova z něj formuje osobnost a to především výchova v rodině. Rodiče by měli být tou hlavní autoritou pro děti, přenášet odpovědnost na školu nebo dokonce na OÚ je alibistické. A to, že si nezletilci dokáží opatřit cigarety i jinak, než zakoupením v trafice v blízkosti školy je fakt.
8 od: ronaldo meras, přidáno: 09:31 09.03.10

Vážená paní skrývající se pod jménem kvasičačka-jestliže se tak bojíte o své děti, problém nevyřešíte obviňováním mé osoby, že prodávám cigarety a pyrotechniku nezletilým! Zapomněla jste na to, že děti kouří "mařenku" a to je daleko horší. Já jsem nezletilým dětem cigarety nikdy neprodal-snad jen cigaretové žvýkačky! Že máte o děti strach, značí že jim nevěříte a to je problém výchovy ve vaší rodině. Proč řešíte svůj problém anonymně - vždyt jde dle Vás o Vaše děti! Já za své obvinění na Vás podávám tr.oznámení Policii ČR pro křivé obvinění. Nikdy jsem zábavnou pyrotechniku neprodával ani cigarety dětem.MERAS-tabák
9 od: Klímová, přidáno: 09:39 09.03.10

jsem matkou dospívajícího syna, vůbec se nebojím, že by si koupil v trafice cigarety. Je to výchovou v rodině, kterou za nás nemůže řešit OÚ a nikdo jiný jen my samotní rodice, neházejme proto naši zodpovědnost za naše děti na někoho jiného. pěkný den -klidně se může podepsat Klímová
10 od: je to jedno , přidáno: 10:35 09.03.10

lidi, to snad nemyslíte vážně, že by kouření dětí měl řešit OU??? a nechcete své děti rovnou svěřit do výchovy OU a ZS a tím se vyhnout zodpovědnosti za jejich výchovu?loučím se výrokem Bolka Polívky - nedělejte ze sebe křupany.....
11 od: nebudu ... , přidáno: 10:57 09.03.10

Myslím, že už samotná diskuze na toto téma měla nějaký smysl. Je zbytečné hrotit situaci. Zda byly, či nebyly v minulosti ve zmíněné trafice prodávány tabákové výrobky dětem, se teď bude již asi těžko zjišťovat. Ve větších městech, jako třeba KM nebo Otrokovice se cigarety a alkohol v některých provozovnách prodávají osobám mladším 18 let zcela běžně, je to celospolečenský problém a řešení je především na policii, ale jak jsem již napsal, jen otevření diskuze na toto téma na stránkách obce Kvasice, mělo určitě svůj význam.
12 od: obyvatelka Kvasic , přidáno: 14:01 09.03.10

Dobry den,taky mam deti skolou povinne a nelibi se mi koureni u deti,ale i tak jim v tom prece nemuze zabranit skola nebo obec,ale predevsim na prvnim miste by to meli byt rodice!Pokud vim,tak vsechny deti byli ve skole pouceni o piti,drogach i koureni!A co vic ma skola nebo obec udelat?Tak sem napiste navrhy na reseni teho situace.
13 od: nebudu , přidáno: 15:35 09.03.10

Přátelé, řešení se vždycky najde. Chce to začít u sebe. Když, jako rodič, zjistím, že moje dítě kouří nebo u něj najdu cigarety, logicky následuje otázka, "kde jsi to vzal?" A od toho se bude odvíjet další postup. Tato diskuze byla otevřena na základě podezření, že se prodávají cigarety v konkrátní trafice. Takže když mi dítě doma řekne, cigarety jsem koupil tehdy a tehdy v trafice tam a tam, chytnu ho za ruku a půjdu s ním do zmíněné trafiky ať mi ukáže, kdo mu cigarety prodal. S trafikantem si to vyříkám a kdyby to nepomohlo, oznámím to na policii, nebo na OÚ, aby zakročili. Podezření ze spáchání přestupku se bude muset prodejci dokazovat, a bylo by vhodné, mít kromě dítěte, které cigarety koupilo, ještě jiné svědky, ale pokud svědkové nejsou nevadí, každopádně se policie nebo OÚ tímto onámením musí zabývat. Přestupková komise OÚ /pokud je zřízena/ je také oprávněna a povinna provést vyšetřování při podezření, že je na jejm území páchán přestupek. Obce projednávají přestupky o kterých se dozví je jedno jakým způsobem z úřední povinnosti. A jako rodič samozřejmě adekvátním způsobem potrestám i dítě. Ovšem pokud rodiče kouření svému dítěti toleruji, je tato diskuze zbytečná. Hlavně nepřibíjejte trafikanta na kříž ještě dříve, než se mu prodej cigaret nezletilým prokáže. Hlavně to chce zdravý rozum, držet emoce na uzdě a zajímat se jak, kde a s kým naše děti tráví volný čas. Jednou odejdou ze základky na střední školu mimo Kvasice a na středních školách je brnkačka sehnat jointa, ale to je už trochu o něčem jiném a my to tady stejně nevyřešíme. Takže můj návrh je jednoduchý, začít doma u sebe.
14 od: Lukáš , přidáno: 16:10 09.03.10

Tak taky do této diskuze přispěji ! Vážená paní skrývající se pod jménem ,,kvasičačka,, To že mladiství a děti kouří není problém prodejce! spíš ho obdivuji!! Rozpoznat v této době osobou starší či mladší 18 let je podle mě nadlický výkon a moc by mě zajmalo jestli právě vy byste to dokázala! Pokud ano tak před váma madam smekám.Myslíte se že když není z České republiky je debil? Protože jet naprosty vůl by prodal tabákoví výrobek osobě mladší 18 let před Státním orgánem! Takže pokud se tohle někdy stalo tak to vyplívalo z toho,že myslel že osoba je starší 18 let! Jde vidět že jste jen KVASIČKA z vesnice a město vám nic neříka! Tam mladiství kouří na každém rohu,parku nebo nádraží,kolem nich jezdí policie ale nic jim neřekne! Protože ani tito lidé nepoznají jestli ta osoba je starší nebo mladší.Myslíte si že máte doma svaté dítě a ono je to opak a teď to že možná kouří svádíte na prodejce,jenže on ho to nenaucčil! on ho nevedl k tomu že kouření škodí zdravý atd... Děti sou navíc chytré,dokážou si říct starší osobě ať jim cigaretu koupí.Takže až príště budete obvniňovat tak si první ujasněte kdo ty vaše andílky naučil kouřit a uvšdomte si,že pokud kouří,je chyba zvláště na vaší straně! S pozdravem Lukáš Kopecký
15 od: kvasičačka , přidáno: 07:25 10.03.10

Dobrý den,vidím,že tato diskuze je bezpředmětná a plná urážek a obviňování,dále se do ní zapojovat nebudu.Jen pro informaci vážený pane Lukáši,malé dítě prvního stupně od 18.letého není problém poznat,to nemusíte ani smekat,zvládl byste to i Vy!!!Myslím,že všichni děkujeme za Váš příspěvek...
16 od: nebudu , přidáno: 08:15 10.03.10

Ale no tak, přátelé, proč tolik nevraživosti? V klidu a s chladnou hlavou je potřeba řešit problémy, ne vzájemným osočováním. Diskuze se ubírá jiným směrem, než by měla. Takže z mé strany pár posledních poznámek. Prodejce (jakýkoliv prodejce, nemyslím nikoho konkrétního)tabákových výrobků, alkoholu, pyrotechniky a jiných výrobků u kterých zákon vyžaduje podmínku dosažení věku 18 let je povinen se přesvědčit, než takový výrobek prodá, zda osoba splňuje podmínku věku. Ověří si to vyžádáním dokladu totožnosti, to může být OP, cestovní pas, průkaz trvalého pobytu cizince a pod.. Znovu zdůrazňuji, že prodejce je POVINEN přesvědčit se o tom, zda osoba splňuje podmínku věku, pokud má sebemenší pochybnosti, že osoba podmínku věku nesplňuje, NESMÍ takový výrobek této osobě prodat.
17 od: neuvedeno, přidáno: 16:09 10.03.10

Pani kvasičko vubec děkovat nemuíte.Už jet to schovávat se pod určitými přezdívky ukazuje jak se o tuto situaci většina z vás zajmá! Schovávat se pod přezdívky je až trapné! a to není jen pro vás ale prakticky pro všechny!! A hlavně ukazuje to,že se stidíte nebo bojíte podepsat pot to co napíšete! Že by kvuli tomu že vaše dítě kouří a nechcete aby to někdo jiný věděl? A pro osobu ,,NEBUDU,, jak jsem říkal děti jsou chytřejší než mi! dokážou si cigarety zařídit i jinde než v trafice! a horší je,že ve většině případů se tam o cigarety nejedná a na tom se tady určitě všichni schodneme! Lukáš Kopecký
18 od: Alona , přidáno: 19:08 10.03.10

paní kvasičačko, to chcete říct,že kouří už malé děti prvního stupně?!!! tak to je pak úplně jiný problém....
19 od: kvasičačka , přidáno: 08:50 12.03.10

Ano paní Ilono,je to tak,bohužel.píše to zde i pán ve třetím příspěvku.
20 od: vašePřijmení:k vašíček, přidáno: 07:27 13.03.10

Dobrý den.tento problém bych vubec neřešil.Z vlastní zkušenosti-kdo bude chtít kouřit vždy si najde příležitost.Ať má méně jak18 tak po 18.
21 od: ..... ....., přidáno: 20:44 16.03.10

souhlasim..myslim, že když bude chtít kdokoliv kouřit najde si jakoukoliv zaminku.
22 od: Bývalý žák ZDŠ Kvasice , přidáno: 18:26 25.03.10

Dobrý den, vážení, po pročtení této diskuse jsem přišel k závěru, že se tu setkala tři témata. První téma je prodej tabákových výrobků žákům ZŠ, druhé téma je vlastní kouření těchto dětí a třetí téma je nepořádek, který po jejich kuřáckých pokusech zůstává na veřejném prostranství. moje otázka je, co vám vadí víc? P.S. Sami jsme tenkrát chodili kouřit za kostelní zídku do parku. Tímto se nezastávám dětí ani těch, kteří jim kuřivo poskytují, ať už je to kdokoliv. Také moje děti prošly tímto obdobím. Dnes jsou dospělé, mají své rodiny a nekouří ani jedno.
23 od: mar kub, přidáno: 09:40 08.04.10

Po pročtení diskusních příspěvků k tématu PRODEJ TABÁKOVÝCH VÝROBKŮ DĚTEM se domnívám, že vyjádření občanů je zcela na místě ať již mají jakýkoliv názor na daný problém. A proto se také k diskusi na dané téma připojuji: Souhlasím s názorem, že nahlášení policii či obecnímu úřadu na takové chování prodejce by mělo být dostačující. Občan může jen velmi obtížně dokazovat, že trafikanti ve zmíněném stánku prodávají cigarety dětem a tato skutečnost vyplývá i z diskuse, která ohledné tohoto problému probíhá, bohužel tyto podněty kompetentním úřadům nestačí. A to že jim je prodává vím nejen já, ale i spousta dalších lidí,prodává je dokonce i dětem, kteří mají i méně jak 12 let. Občanko Kvasic máte pravdu, že když ho policisté neuvidí, bude v takovém prodeji pokračovat. PROTOŽE prodej cigaret školákem v uvedeném stánku pokračuje bez ohledu na to, že v současné době je vedena taková to anketa!!. Trafikanti v uvedeném stánku se zřejmě spoléhají na to, že v trafice sedí dva a tím si navzájem dosvědčí, že v jejich trafice je všechno v pořádku. Ovšem jsou občané, kteří Vidí skutečnost a ta není určitě v pořádku. Pan Meras tím, že se snaží problém zlehčit (kouření marianky) vzbuzuje podezření, že jeho svědomí ohledně prodeje cigaret dětem není čisté. A vlastně se k nezákonnému prodeji tabákových výrobků přiznává.. Vážená občanko Kvasic věřme, že pověstné ucho se utrhne a na toho kdo porušuje zákon DOJDE!! Záleží ovšem na tom, jaký přístup k danému problému zaujmou kompetentní orgány! Pokud pan Meras míní prodej cigaret osobám mladším 18 let zlehčovat tím že kouřeníj marianky je horší, tím své svědomí sice uklidní, ale přesto je to stále porušování zákona. Od prodeje cigaret dětem je pro některé z nich jen krůček k tomu na co pane Meras vy upozorňujete (KOUŘENÍ MARIANKY)!!
24 od: Z Kvasic , přidáno: 18:24 11.04.10

Ano, i já jsem patřila k těm, co si chtěli koupit cigarety ještě před dovršením 18ti let! A proto Vám musím říct, že když dítě bude vážně chtít, tak říci si dospělejšímu kamarádu, to pro něj není žádný problém;-)

Vyhledávání

Obecní úřad

Adresa:
Obec Kvasice
Nám. A. Dohnala 18
768 21 KVASICE

Telefon:
573 358 011

Úřední hodiny:
Pondělí a středa
7.00 až 17.00
Polední přestávka:
11.30 až 12.30

Hlášení rozhlasu

Pojízdná prodejna Vacenovice
hlášeno: 17.05.2012
Deratizace obce
hlášeno: 09.05.2012

Vyvěšené dokumenty

aktuální počet vyvěšených dokumentů je: 10
zobrazit dokumenty

Zajímavé odkazy

Portál Východní Morava
Turistické informace z regionu

Zlínský kraj
Oficiální web krajského úřadu

Portal.gov.cz
Na úřad přes internet

ePUSA
Elektronický portál samospráv

VirtualTravel.cz
Virtuální prohlídky

Evropská databanka
Informace o firmách

Napajedlaci.cz
Počasí v regionu

Farní kronika Kvasice
Digitalizace farní kroniky

Zasílání novinek na email, mobil

Chcete být informování o každé aktualizaci www stránek obce Kvasice? Registrujte svojí emailovou adresu do služby zasílání novinek na email. Registrační formulář zde.
FIRMY A SLUŽBY V NAŠÍ OBCI

Návštěvnost stránek